50% REDUCERE la produse DEPILATOARE | Transport GRATUIT în România la plata online, la comenzi de 59 lei. | Până la -20% la Dezinfectanții de Mâini
Luni - Vineri: 8:00 - 16:00
Comenzi telefonice+40 372 406 300
Sugestii de căutare
    Caută Cont Coș
    Coş cumpărături
    0 Produse
    0
    Nu ai nici un produs în coş.
    Foloseşte Testul Farmec
    sau intră în Lista de produse
    SUGESTII
    Informaţii utile
    Întrebări şi răspunsuriToate Îngrijirea tenului Îngrijirea corpului Îngrijirea părului Îngrijire pentru plajă Îngrijirea mâinilor Îngrijirea picioarelor Igienă orală Deodorante Copii Cosmetică decorativă Dermato-cosmetice Îngrijirea casei Altele Informaţii utile Toate Despre ten

    Stresul oxidativ - ce reprezintă, cum ne afectează și cum poate fi combătut

    detaliu fotografie femeie smartphone ecran Ai auzit, poate, de stresul oxidativ și de efectele nocive pe care le are acesta asupra corpului nostru, în special asupra sănătății pielii. Fără îndoială, stresul oxidativ este un inamic al frumuseții noastre, motiv pentru care trebuie să înțelegem foarte bine care sunt factorii săi declanșatori și cum îi putem evita. Din fericire, există câteva metode eficiente cu ajutorul cărora putem combate efectele stresului oxidativ, pe care ți le prezentăm în continuare.

    Cuprins:
    1. Ce este stresul oxidativ
    2. Ce factori favorizează stresul oxidativ
    3. Care sunt efectele stresului oxidativ
    4. Cum se manifestă stresul oxidativ
    5. Cum combatem stresul oxidativ
    6. Tratamentul stresului oxidativ
    7. Concluzii


    Ce este stresul oxidativ

    Stresul oxidativ apare în urma unui dezechilibru între radicalii liberi și antioxidanții care se regăsesc în organismul nostru. Radicalii liberi conțin molecule de oxigen și electroni. Tocmai datorită electronilor, moleculele de oxigen reacționează cu ușurință cu alte molecule. Astfel, se formează reacții chimice în lanț, (denumite reacții de oxidare) care pot fi avea consecințe benefice sau dăunătoare.

    Pe de altă parte, antioxidanții sunt molecule care donează electroni unui radical liber, fără ca ei să-și piardă stabilitatea. Datorită antioxidanților, radicalii liberi sunt neutralizați.

    Dacă ar fi să definim stresul oxidativ, am putea spune că acesta apare atunci când în organismul nostru se produce un dezechilibru între radicalii liberi și antioxidanți. Procesul de oxidare are loc în mod natural în corpul uman, în diverse situații: atunci când lupăm cu o bacterie, când eliminăm toxinele din fumul de țigară sau când glucoza este sintetizată în energie. Cu alte cuvinte, stresul oxidativ apare atunci când radicalii liberi care sunt dăunători nu pot fi anihilați de antioxidanții din organism.


    Ce factori favorizează stresul oxidativ

    detaliu fata de femeie cu fum de tigara care iese din guraStresul oxidativ este cauzat, în primul rând, de o serie de factori de mediu precum poluarea. Alimentele pline de chimicale favorizează și ele stresul oxidativ, la fel ca și razele ultraviolete care au o acțiune nocivă asupra organismului nostru. Obiceiurile nesănătoase, printre care fumatul, consumul de alcool, sau stresul cronic prezintă un risc mare de declanșare a stresului oxidativ. Același efect îl are și administrarea unor medicamente. Alți factori de risc care influențează stresul oxidativ sunt:
    • Obezitatea;
    • Expunerea la radiații;
    • Dieta bogată în grăsimi, zaharuri și mâncare procesată;


    Care sunt efectele stresului oxidativ

    Stresul oxidativ are o mulțime de efecte nocive asupra sănătății noastre. El este principalul responsabil de degradarea organismului și produce îmbătrânirea prematură, slăbirea țesuturilor, precum și modificarea ADN-ului.

    Mai mult decât atât, se pare că stresul oxidativ acționează asupra ”punctelor slabe” din organismul nostru, favorizând astfel declanșarea cancerului, a depresiei, a bolilor sistemului nervos (Alzheimer și Parkinson), a aterosclerozei și, în general, a infecțiilor.

    De asemenea, studiile au demonstrat o conexiune clară între riscul de diabet și stresul oxidativ, acesta din urmă întărind rezistența la insulină. În plus, stresul oxidativ poate produce și dezechilibre în asimilarea glucozei.

    Frumusețea și sănătatea pielii noastre sunt și ele afecctate de stresul oxidativ, principala cauză a îmbătrânirii celulare.


    Cum se manifestă stresul oxidativ

    detaliu ochi femeie cu par albExistă numeroase semne care îți atrag atenția că stresul oxidativ are efecte asupra corpului tău. Iată cum îți poți da seama că acesta te afectează:
    • Resimți o stare de oboseala în exces, fără un motiv anume;
    • Ai dureri musculare sau articulare, fără cauză medicală;
    • Ai dureri de cap;
    • Suferi des de diverse infecții (infecții urinare, răceli și altele);
    • Ai pierderi de memorie;
    • Ridurile s-au intensificat ca număr, dar și ca structură;
    • Părul tău este tern și uscat;
    • Unghiile îți sunt casante și fragile.


    Cum combatem stresul oxidativ

    femeie pe fundal albastru cu mana ridicata concept protectie soarePutem apela la câteva metode eficiente pentru a combate stresul oxidativ. În primul rând, este important să asiguri organismului o cantitate suficientă de antioxidanți. Poți face acest lucru prin intermediul alimentației, dar și prin folosirea unor suplimente.

    Mai jos regăsești o listă cu cei mai puternici antioxidanți care combat stresul oxidativ:
    • Vitamina A;
    • Vitaminele B1, b2, b6, B12;
    • Vitamina C;
    • Vitamina E;
    • Coenzima Q10;
    • Seleniu;
    • Acid folic;
    • Minerale (Zinc, Cupru, Mangan).

    Printre sursele bogate în antioxidanți se numără fructele și legumele proaspete, nucile și semințele crude, peștele, uleiul de măsline sau fructele de mare. Ceaiul verde este și ele recunoscut pentru antioxidanții pe care îi conține, așa că include-l în dieta ta zilnică. Cacaoa sau cafeaua au, de asemenea, în compoziție antioxidanți, între consumul lor ar trebui să fie limitat. Cireșele, citricele, broccoli, morcovii, roșiile, măslinele, prunele și murele conțin, de asemenea, un aport important de antioxidanți. Scorțișoara și turmericul sunt alte exemple de produse pe care te poți baza în lupta cu stresul oxidativ.

    Pentru a potența efectele benefice ale acestor produse, poți apela și la suplimentele bogate în antioxidanți. Încearcă-le pe cele pe bază de ulei de cătină, superoxid dismutază din pepene, acid folic, zinc și acid hialuronic.

    Este imposibil să eviți complet expunerea la acești factori oxidativ, însă ceea ce poți face este să iei măsuri pentru limitarea sa.


    Tratamentul stresului oxidativ

    femeie tanara jogging in naturaPoți diminua stresul oxidativ prin abordarea unui stil de viață sănătos care să includă, pe lângă alimentația corespunzătoare, un program de exerciții fizice. Mișcarea previne oxidarea celulalră datorită faptului că oxigenează țesuturile și că ajută organismul să se detensioneze.

    De asemenea, recomandat este să se evite fumatul și consumul de alcool, dar și mâncatul în exces. Odihna este la fel de importantă pentru a diminua efectele stresului oxidativ, deoarece acesta influențează producția de hormoni, de antioxidanți și de radicali liberi, menținând echilibrul organismului.

    Folosirea unor produse cu rol de ecran împotriva radiațiilor UV este o altă etapă esențială din ameliorarea (sau prevenirea) stresului oxidativ.


    Concluzii

    Stresul oxidativ apare atunci când există un exces de radicali liberi în celulele din organism. Acesta poate afecta structura celulară, proteinele și ADN-ul, ceea ce conduce la îmbătrânirea prematură. De asemenea, el joacă un rol important în declanșarea unor afecțiuni precum diabetul, cancerul, sau a bolilor degenerative.

    În mod natural, corpul produce antioxidanți tocmai pentru a combate efectele acestor radicali liberi. Poți asigura aportul necesar de antioxidanți în principal printr-o alimentație corespunzătoare, dar și prin administrarea unor suplimente.

    Înapoi la categorie

    Primeşti pe email informaţii utile. Abonează-te la newsletter.

    Despre păr Despre corp